دهکده الکترونیکی وادقان » خبرها » اخبار خارجی » افتتاح مجتمع خورشید اردهال

افتتاح مجتمع خورشید اردهال

فاز اول مجتمع توریستی و گردشگری خورشید اردهال با حضور معاون محترم رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور، استاندار اصفهان و تنی چند از سفرای کشورهای اسلامی فردا جمعه (۹۳/۷/۱۱) همزمان با آیین بزرگداشت مراسم قالیشویان افتتاح می گردد.

به گزارش روابط عمومی دهیاری وادقان به نقل از سایت کاشان نیوز دکتر سید علی ضیایی می گوید:« دونسل قبل از من یعنی پدر برزگم و پدرم در منطقه اردهال زندگی می کرده اند و من از کودکی ام  در جوار امامزاده بزرگوار حضرت سلطانعلی ابن محمد باقر (ع) و طبیعت بکر این منطقه خاطرات فراوانی دارم  و همیشه عشق به این شخصیت بزرگ وجودم را سرشار کرده است.
او که به بسیاری از کشورهای جهان سفر کرده و اطلاعات کاملی از وضعیت صنعت گردشگری دنیا و ایران دارد می گوید : در یک  سمینار گردشگری در کشور مالزی شرکت کرده بودم. وزیر گردشگری مالزی می گفت هر تخت که توسط یک توریست اشغال می شود بین ۷ تا ۱۲ شغل ایجاد می کند برایم غیر قابل باور بود و شعاری  می نمود، بعد از سمینار وقتی وزیر از هتل خارج می شد پرسیدم چگونه این امر امکان دارد تعداد زیادی از کسانی که اطراف هتل به شغل های مختلف مشغول بودند را نشانم داد و گفت: این ها تازه افرادی هستند که ساده ترین شغل ها را به واسطه حضور شما در کشور ما انتخاب کرده اند و ده ها شغل رسمی دیگر به واسطه حضور گردشکران در این اطراف رونق دارد.
دکتر ضیایی که در کارنامه کاری خود انبوهی از تجارب و مسئولیت ها را دارد که از آن جمله می توان به مدیریت در بخش خصوصی و تجارت و بازرگانی، عضویت در ستاد توسعه کاشان ، عضویت در هیات موسس دانشگاه مهد علم و عضویت در هیات موسس انجمن های خیریه نابینایان، کاشانه مهر، موسسه هاجر نام برد ؛ می گوید همیشه مشاهده انبوه جوانان تحصیل کرده و بیکار زادگاهش  برایش نگران کننده بوده و ذهنش را مشغول کرده است، خاطره ی یک زمستان سرد هنگامی که برای پابوسی حضرت سلطانعلی(ع) آمده بوده و زن جوانی را می بیند که برای فرزند نوزادش در به در بدنبال یک لیوان آب گرم می گردد تا شیر خشک برایش آماده کند ولی هیچ امکاناتی در این محل نبوده و از همه مهمتر شانیتی که برای این امامزاده بزرگوار قائل است او را به یک تصمیم بزرگ می رساند. … .
دکتر سید علی ضیایی که قائم مقامی تولیت موقوفات حسینی اردهالی را نیز برعهده دارد که آیات تولیت، انبوهی از موقوفات از جمله هتل بین الملی پارسیان در قم را سرپرستی می کنند که درآمد آن صرف امور خیریه می شود  به گونه های مختلف گردشگری خوب آشنایی دارد و می گوید:« محور کار ما در منطفه اردهال گردشگری مذهبی است که به برکت حضور این امام زاده عظیم الشان  که جزء چهار امامزاده واجب التعظیم در کشور ایران است شکل گرفته و هدف اصلی ما ایجاد زیرساختی مناسب برای زائرین و گردشگرانی است که به عشق حضرتش به اردهال سفر می کنند و البته با ظرفیتی که از جهت طبیعی ، تاریخی ، علمی و سایر زمینه ها دارد آینده روشنی را برای گسترش دیگر گونه های  صنعت گردشگری پیش بینی می کنیم. …»
به بهانه افتتاح فاز اول مجتمع گردشگری خورشید اردهال و کلنگ زنی  منطقه ویژه گرشگری اردهال که همزمان با مراسم قالیشویان و با حضور شخصیت های داخلی و خارجی برگزار خواهد شد با دکتر سید علی ضیایی سرمایه گذار و کار آفرین موفق این مجموعه گفتگو کرده ایم که حاصل آن در پی می آید:.
دکتر ضیایی در ابتدا با بیان تاریخچه سفر اهالی فین و چهل حصاران به مدینه و در خواست آنها برای اعزام نماینده ای برای تبلیغ دین اسلام و مذهب انسان ساز تشیع می گوید: اینکه حضرت امام محمد باقر(ع) فرزند خود را همراه نمایندگان منطقه به کاشان می فرستد نشانه ارادت حضرت ایشان به مردم این منطقه است که همواره همراه و تابع ولایت بوده اند..
وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری بزرگی که برای احداث فاز اول مجتمع گردشگری خورشید اردهال انجام شده می افزاید: سرمایه گذاری که در اینجا صورت گرفته نه تنها الآن بلکه سالهای آینده هم شاید توجیه افتصادی نداشته باشد ولی این تصمیم برپایه عشق و اردات به حضرت سلطان علی (ع) گرفته شد و قطعه زمینی به وسعت ۵۰ هزار متر مربع در بهترین منطقه اردهال با چشم اندازی مناسب که بخشی از آن از طرف پدر بزرگم مرحوم حضرت حجت الاسلام حاج سید محمد علی ضیایی(ره) به من هدیه شده بود برای این کار درنظر گرفته شد..
دکتر ضیایی با اشاره به اینکه از ابتدای کار تصمیم گرفته از بهترین طراحی و مدرن ترین مصالح و تجهیزات و استانداردهای روز جهان  در این مجموعه بهره بگیرد، می گوید: آنچه الان به بهره برداری می رسد و با تلاش مجموعه ای از متخصصین داخلی احداث شده شامل بخش های مختلفی از جمله مجتمع اقامتی با ظرفیت ۱۲۰ نفر، سالن همایش ها و تالار اجتماعات سهراب سپهری با ظرفیت ۶۰۰ نفر،  رستواران سنتی با ظرفیت ۲۵۰ نفر، رستوران مدرن با ظرفیت ۵۰۰ نفر، با دکوراسیون منحصر به فرد و تجهیزات آشپزخانه مدرن و با استاندارد های روز دنیا ، فست فود کوشک آفتاب  که از جهت طراحی سازه یگانه است و یک المان خورشید که به صورت انحصاری طراحی و اجرا شده است. این فست فود در سه طبقه احداث شده که دو طبقه آن VIP و یک طبقه آن عمومی است و ۴۰۰ نفر ظرفیت دارد.وی در ادامه معرفی امکانات این مجتمع عظیم گردشگری افزود: با وجود اینکه در منطفه دچار کم آبی هستیم در بخشی از این مجموعه دریاچه ای احداث نمودیم که در فصل های پاییز و زمستان آب های فصلی را ذخیره می کنیم و در فصل بهار و تابستان علاوه بر تامین آب مجموعه، سایت قایقرانی را ایجاد کرده ایم و در ساحل دریاچه شربت خانه ی مهتاب تاسیس شده که در نقش یک کافی شاپ سنتی انو اع نوشیدنی ها و دمنوش های گیاهی را به گردشگران عرضه می کند. در کنار دریاچه یک فانوس دریایی احداث شده که بر بام آن یک رصد خانه ایجاد می شود و با توجه به آسمان پرستاره منطقه امکان فعالیت های رصدی را به علاقمندان می دهد..
سرمایه گذار مجتمع خورشید اردهال افزود: در بخشی از این مجموعه اولین سینمای ۵ بعدی استان اصفهان با بهترین طراحی و مبلمان احداث شده و در کنار آن یک مجموعه شهربازی سرپوشیده با آخرین تکنولوژ‍ی روز دنیا وجود دارد که نجهیزات آن نیز از خارج کشور وارد  و نصب شده است. و در کنار شهر بازی اولین سایت پینت بال لیزری استان اصفهان طراحی و تجهیز شده است که در نوع خود بی نظیر و منحصر به فرد است. .
دکتر ضیایی در ادامه معرفی بخش های مختلف مجتمع گردشگری خورشید اردهال به احداث بازارچه سنتی اشاره کرد و افزود: این بازارچه یکی از زیباترین بازارچه های سنتی است که پس از انقلاب و بدست هنرمندان کاشانی احداث شده است. این بازارچه ۳۰ باب دکان دارد که به جهت معماری و آرایه های سنتی به اقرار مدیران میراث فرهنگی کشور بنایی نمونه در ایران است.
دکتر ضیایی با اشاره به اینکه در فاز اول این مجتمع برای بیش از ۱۸۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود، فاز دوم این مجتمع  را شامل ساخت یک هتل با ظرفیت ۱۰۰ اتاق و ۴ بلوک هتل آپارتمان با ۵۰ باب سوییت عنوان کرد و افزود: با توجه به ظرفیت های موجود در منطقه اردهال طرح منطقه ویژه گردشگری اردهال تهیه و به تصویب سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور رسیده است و همزمان با افتتاح مجتمع گردشگری خورشید اردهال در روز قالیشویان با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور، استاندار اصفهان و سفرای کشورهای اسلامی و مسئولین محلی کلنگ احداث این منطقه ویژه گردشگری به زمین زده می شود..
وی با اشاره به ثبت جهانی آیین فالیشویان و رایزنی هایی که با کشورهای کویت، بحرین، قطر، عراق و عربستان جهت جذب توریست مذهبی انجام شده افزود : با امکاناتی که در این منطقه فراهم شده است مشهد اردهال یک قدم به شهر شدن نزدیک تر شد و از مسئولین مربوطه تقاضا داریم تا با تصویب شهر مشهد اردهال امکان  توسعه و پیشرفت سریعتر منطقه را فراهم کنند..
دکتر سید علی ضیایی  در پایان با تاکید بر این مهم که تا کنون برای احداث این مجتمع هیچگونه تسهیلات و کمک دولتی به وی ارائه نشده است خواستار حمایت دولت از بخش خصوصی شد و افزود: من تمام سرمایه و توان خود را در اینجا متمرکز کرده ام و از اینجا به بعد نیازمند حمایت دولت هست. منبع خبر: کاشان نیوز

نویسنده: دهیاری


پنجشنبه - 10 مهر 1393

۱ نظر
4,994 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (رتبه داده نشده)
Loading...

یک پاسخ به “افتتاح مجتمع خورشید اردهال”

  1. afshin گفت:

    باسلام و خسته نباشید … راستش شماره تلفن هتل خورشید اردهال و میخواستم پیدا نکردم میشه کمکم کنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گالری تصاویر

  • عکس های وادقان
    باسلام ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما سروران و عزیزان گرامی بنا بر قولی که داده بودیم امروز از سری عکس های وادقان از طبیعت زیبای وادقان بر روی تارنمای وادقان قرار گرفت. یکی از دوستان پیشنهاد داده بود که کارت پستال چاپ کنیم و در زمانهایی که در کاشان گردشگر زیاد است از […]
    زیارت های وادقان
    تصاویری از زیارت های وادقان در این پست تصمیم گرفتیم تصاویری از زیارت شاهزاده احمد بن امام موسی کاظم(ع) برای شما عزیزان به نمایش بگذاریم امید است مورد توجه و پسند شما قرار بگیرد انشاالله به زودی این امکان به شما داده خواهد شد که به هر تصویر امتیاز بدهید. تا پایان هفته هم تصاویری […]
    نسب نامه امامزادگان وادقان
    مختصری از نسب نامه امامزادگان احمد و تهماسب (ع)وادقان امروز نسب نامه امامزادگان وادقان را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم . در سال ۱۲۳۱ هجری قمری.. مسطور است در زمانی که مأمون ملعون، جناب امام رضا علیه السلام را به شهر طوس خواند و آن حضرت را از راه مکر و تدبیر، ولیعهد […]
    آمبولانس
    تعویض ۱۰۰درصدی شبکه آب شرب روستا به طول حدودا۹۵۴۵متر که به علت عمر ۳۰ ساله کاملا فرسوده شده بود.( در فاصله سالهای ۸۶ تا ۸۹ تعویض آمبولانس مستهلک روستا که دراین خصوص همکاری و مساعدت  حاج آقای خلیلی برهیچ کسی پوشیده نیست. پیگیری ترفیع نقاط کور و حادثه خیز جاده وادقان با همکاری اداره راه […]
  • شبکه آب رسانی
    معاونت در ساخت خانه عالم روستا درقالب یک پروژه مشارکتی فی مابین سازمان شهرداریها و دهیاریها و سازمان تبلیغات اسلامی که جا دارد در این جا از زحمات جناب آقای خلیلی در به اتمام رساندن این مجموعه ، همچنین از برادر عزیز جناب آقای محمود نظری در جهت جذب اعتبار در این خصوص تشکر بنمایم. […]
    منبع آب
    ساخت منیع ۳۰۰متر مکعبی برفراز تپه ا… اکبر ساخت استخر تنظیم ذخیره آب در قنات دشت دهنوی و دشت درب آسیاب با همکاری شورای اسلامی و کشاورزان محترم
    گاز رسانی وادقان
    پروژه گاز رسانی وادقان و تعویض وترمیم فاضلاب رودخانه  درب چشمه که درجریان سیل ۸۶به صورت ۱۰۰درصدتخریب گشته بود (باهمکاری رییس محترم شورای اسلامی وقت(آقای ذوالفقاری) و مدیریت محترم اداره بهداشت ودرمان کاشان) گاز رسانی به روستا دهکده الکترونیکی روستای وادقان دهیاری وادقان گاز رسانی وادقان