دهکده الکترونیکی وادقان » خبرها » اخبار خارجی » اولین همایش ملی روز روستا

اولین همایش ملی روز روستا

به گزارش روابط عمومی دهیاری وادقان و  به  نقل از سایت ریاست محترم  جمهوری: حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی روز دوشنبه و در اولین همایش ملی روز روستا در محل سالن اجلاس سران با اشاره به حضور و مشارکت گسترده روستاییان و عشایر در تمام انتخابات برگزار شده، تصریح کرد: روستاییان کشور همانند ساکنان مرکز و پایتخت کشور در جریان تحولات مربوط به انتخابات بودند و در رقم زدن حماسه بزرگ ۲۴ خرداد سال ۹۲ سهم بسزایی داشتند. رییس شورای عالی امنیت ملی افزود : این منتخب کوچک شما در برخی روستاها صد در صد آرا را بدست آورد و در برخی روستاهای دور افتاده که واجدان شرایط رای تنها ۹۶ نفر بودند، همه به یک نفر رای دادند. این موضوع نشان می دهد که روستای امروز، روستای دیروز نیست. دکتر روحانی با اشاره به دسترسی روستاییان به وسایل ارتباط جمعی نظیر رادیو، تلویزیون، روزنامه و اینترنت اظهار داشت : جوانان روستایی همواره بهترین شاگردها در حوزه و دانشگاه بوده اند.
رییس شورای عالی اقتصاد با تاکید بر اینکه باید با وحدت، اتحاد و همدلی و نیز استماع و اطاعت از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مسیر آبادانی ایران تلاش کنیم، گفت : وظیفه دولت ایجاد فضای امن، با ثبات و آرام در بازار به منظور حضور کارآفرینان و سرمایه گذاران در عرصه اقتصادی کشور است.
رییس جمهور ضرورت حضور و فعالیت بخش خصوصی در عرصه های اقتصادی را یاد آور شد و تصریح کرد : دولت یازدهم برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی برنامه مدونی طراحی کرده است بطوریکه در سفرهای استانی جلساتی اختصاصی با سرمایه گذاران برگزار می کند وبا ایجاد فضایی که در آن چشم انداز آینده روشن و سود کافی وجود دارد، جذابیت بیشتری برای حضور و به میدان آمدن سرمایه گذاران فراهم می‌کند. دکتر روحانی با بیان اینکه باید سنت های درست گذشته را حفظ کرد و از نکات خوب تمدن روز هم بهره گرفت، سرگردانی و حیرت در کوچه های سنت و تجدد را به ضرر کشور دانست و گفت : توسعه کشور باید متوازن، همزمان، جامع و پایدار باشد. رییس جمهوری با تأکید بر اینکه باید تلاش کنیم تا ارزش افزوده فعالیت‌های اقتصادی روستائیان بالا برود، از معاونت توسعه روستایی و وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مرتبط خواست تا با برنامه‌ریزی در زمینه ایجاد صنایع تبدیلی توسعه گردشگری و تولید صنایع دستی برنامه‌ریزی مطلوبی داشته باشد.
دکتر روحانی با اشاره به توسعه رفاه در روستاها پس از انقلاب اسلامی، گفت: باید کشاورزی صنعتی و صنعت کشاورزی داشته باشیم و در این زمینه باید به طرح‌های مختلف فکر کنیم و روز روستا متعلق به کل کشور است.
رییس شورای عالی اقتصاد ضرورت بهره‌وری از زمین‌های زراعی را خاطر نشان ساخت و با اشاره به معضل کم‌آبی و خشکسالی در کشور گفت: از برنامه‌های دولت یازدهم این بوده که بتواند با آبیاری‌های علمی و نوین بهره‌وری از زمین‌های زراعی را بالاتر ببرد. در این خصوص طرح بزرگی در استان‌های خوزستان و ایلام به اجرا در آمده که براساس آن هر ماه ۲ هزار هکتار زیر پوشش طرح آبیاری مدرن قرار می‌گیرد و در ماه‌های باقیمانده این طرح هر ماه‌ در ۸ هزار هکتار دیگر اجرا می‌شود و ظرف ۳ تا ۴ سال آینده بیش از ۵۵۰ هزار هکتار تحت پوشش قرار می‌گیرد.
رییس جمهوری با بیان اینکه طرح آبیاری مدرن در استان سیستان و بلوچستان و استان‌های غربی کشور در حال برنامه‌ریزی و اجراست، از بانک‌ها خواست با ارایه تسهیلات مناسب به روستائیان و عشایر، نقش فعال‌تری در توسعه روستایی، بر عهده گیرند.
رییس شورای عالی فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه روستا بیش از مفهوم اقتصادی دارای مفهوم فرهنگی است، گفت: در روستا همه با تعامل، همزیستی مسالمت‌آمیز و برادرانه زندگی می‌کنند. روستا یعنی مکانی که در آن غل و غش وجود ندارد. روستا یعنی پاکی، صفا، صداقت، روستا دارای مفهوم وفای به عهد ادای امانت است، روستا یعنی ایمان سرشار به خداوند، پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) و روستا یعنی جایگاهی که مسیر تلاش، کار و فداکاری را انسان به خوبی درک می‌کند.
دکتر روحانی گفت: روستا تنها ذخیره برای بخش کشاورزی و مواد غذایی نیست، روستا سرشار از ذخایر بزرگ میراث فرهنگی و آداب و سنن ایرانی و اسلامی است.
رییس شورای عالی امنیت ملی جایگاه روستائیان و عشایر را در دوران پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و توسعه کشور یادآور شد و گفت: در روزهای اول انقلاب اوج شکوه، حضور و فداکاری مردم روستا را می‌توان در ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ دید که اهالی روستای باقرآباد ورامین کفن‌پوش به خیابان‌ها آمدند. روستائیان دوشادوش دانشگاه، حوزه و بازار و پیشتاز حرکت و نهضت اسلامی در سال ۱۳۵۷ بودند.
رییس جمهوری گفت: در دفاع مقدس همه ایران فداکاری و ایستادگی کرد اما روستائیان و عشایر نقش برجسته‌ای داشتند امروز روستای فردو نمادی از فن‌آوری صلح‌آمیز هسته‌ای ماست و نامش در همه اسناد و مدارک تاریخی و بین‌المللی تحت عناوین مختلف ثبت شده است. این روستا در دفاع مقدس بیش از یکصد شهید تقدیم کرده است و از جمعیت ۲ هزار و پانصد نفره آن در دفاع مقدس همواره ۵۰۰ نفر رزمنده بودند.
دکتر روحانی نقش روستائیان را در مرزداری و مرزبانی کشور برجسته دانست و از معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور، خواست تا توجه ویژه‌ای نسبت به روستاهای مرزی کشور داشته باشد، چرا که آنها در دوران دفاع مقدس، مقاومت و ایستادگی بیشتری در مقابل دشمن از خود نشان دادند و آنان را از پیشروی و تحرک بازداشتند.
رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: روستاها استعداد فراوانی برای جذب گردشگران داخلی و خارجی دارند. اما روستا باید روستا بماند و معماری و آداب و سنن آن حفظ شود.
دکتر روحانی ادامه داد: منظور از توسعه گردشگری فقط جذب گردشگران خارجی نیست. بسیاری از جوانان ما از آداب و سنن رایج در استان‌های مختلف کشور یا بی‌اطلاع و یا کم‌اطلاع هستند و باید زمینه آشنایی آنها را با این فرهنگ فاخر بوجود آورد.
رییس جمهوری همچنین جاذبه طبیعی روستاهای کشور را یادآور شد و با تأکید بر سرمایه‌گذاری در زمینه ایجاد مراکز گردشگری تصریح کرد: توسعه روستاها می‌تواند توسعه شهری را پایدار کند و توسعه بدون توجه به طبیعت و محیط زیست پایدار نخواهد بود.
دکتر روحانی تأکید کرد: طبیعت و محیط زیست کشور باید حفظ شود، زیرا نمی‌توان خاک کشاورزی را که تخریب شد و منابع آبی که از دست رفت با پول خرید و به سادگی جبران کرد طبیعت با ما مهربان است و نباید با رفتار نادرست خود باعث خشم طبیعت شویم.
رییس جمهوری گفت: دولت تدبیر و امید برای بهداشت و سلامت روستا برنامه‌ریزی کرده است به طوری که امروز روستائیان و ساکنان شهرهای کوچک کمتر از شهرنشینان برای درمان خود در بیمارستان‌های دولتی هزینه پرداخت می‌کنند.
دکتر روحانی افزود: گسترش بیمه و توسعه خانه‌های بهداشت از اولویت‌های دولت یازدهم است تا گام به گام به مفهوم فراگیر شدن بهداشت و درمان در روستاهای کشور نزدیک شویم.
رییس جمهوری با ابراز تأسف از اینکه روستاها آرام آرام خالی از سکنه می‌شوند از مراکز علمی و دانشگاهی کشور خواست تا در خصوص چرایی مهاجرت جوانان به شهرها تحقیق کنند، زیرا اگر شهر مکانی مناسب بود که در آن فرصت شغلی وجود داشت، مهاجرت قابل قبول به نظر می‌رسید، اما امروز شهرهای ما دارای این ویژگی نیستند.
دکتر روحانی حاشیه‌نشینی در کنار شهرهای بزرگ را مشکل‌‌ساز توصیف کرد و گفت: روستاهای ما که زیربنای تولید و حرکت جامعه بوده‌اند، نباید تبدیل به باری برای شهرهای بزرگ شود.
رییس جمهوری در خاتمه با اشاره به پرسش یکی از روستائیان در جلسه‌ای پیرامون حقوق شهروندی گفت: دفاع از حقوق شهروندی معنایش، تنها دفاع از حقوق شهرنشینان نیست، بلکه دفاع از حقوق همه کسانی است که در ایران چه در روستاها و چه در شهرها زندگی می‌کنند.

دهکده الکترونیکی وادقان دهیاری وادقان

نویسنده: دهیاری


دوشنبه - 14 مهر 1393

۰ نظر
1,831 بازدید
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (رتبه داده نشده)
Loading...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

گالری تصاویر

  • عکس های وادقان
    باسلام ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما سروران و عزیزان گرامی بنا بر قولی که داده بودیم امروز از سری عکس های وادقان از طبیعت زیبای وادقان بر روی تارنمای وادقان قرار گرفت. یکی از دوستان پیشنهاد داده بود که کارت پستال چاپ کنیم و در زمانهایی که در کاشان گردشگر زیاد است از […]
    زیارت های وادقان
    تصاویری از زیارت های وادقان در این پست تصمیم گرفتیم تصاویری از زیارت شاهزاده احمد بن امام موسی کاظم(ع) برای شما عزیزان به نمایش بگذاریم امید است مورد توجه و پسند شما قرار بگیرد انشاالله به زودی این امکان به شما داده خواهد شد که به هر تصویر امتیاز بدهید. تا پایان هفته هم تصاویری […]
    نسب نامه امامزادگان وادقان
    مختصری از نسب نامه امامزادگان احمد و تهماسب (ع)وادقان امروز نسب نامه امامزادگان وادقان را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم . در سال ۱۲۳۱ هجری قمری.. مسطور است در زمانی که مأمون ملعون، جناب امام رضا علیه السلام را به شهر طوس خواند و آن حضرت را از راه مکر و تدبیر، ولیعهد […]
    آمبولانس
    تعویض ۱۰۰درصدی شبکه آب شرب روستا به طول حدودا۹۵۴۵متر که به علت عمر ۳۰ ساله کاملا فرسوده شده بود.( در فاصله سالهای ۸۶ تا ۸۹ تعویض آمبولانس مستهلک روستا که دراین خصوص همکاری و مساعدت  حاج آقای خلیلی برهیچ کسی پوشیده نیست. پیگیری ترفیع نقاط کور و حادثه خیز جاده وادقان با همکاری اداره راه […]
  • شبکه آب رسانی
    معاونت در ساخت خانه عالم روستا درقالب یک پروژه مشارکتی فی مابین سازمان شهرداریها و دهیاریها و سازمان تبلیغات اسلامی که جا دارد در این جا از زحمات جناب آقای خلیلی در به اتمام رساندن این مجموعه ، همچنین از برادر عزیز جناب آقای محمود نظری در جهت جذب اعتبار در این خصوص تشکر بنمایم. […]
    منبع آب
    ساخت منیع ۳۰۰متر مکعبی برفراز تپه ا… اکبر ساخت استخر تنظیم ذخیره آب در قنات دشت دهنوی و دشت درب آسیاب با همکاری شورای اسلامی و کشاورزان محترم
    گاز رسانی وادقان
    پروژه گاز رسانی وادقان و تعویض وترمیم فاضلاب رودخانه  درب چشمه که درجریان سیل ۸۶به صورت ۱۰۰درصدتخریب گشته بود (باهمکاری رییس محترم شورای اسلامی وقت(آقای ذوالفقاری) و مدیریت محترم اداره بهداشت ودرمان کاشان) گاز رسانی به روستا دهکده الکترونیکی روستای وادقان دهیاری وادقان گاز رسانی وادقان